субота, 8. децембар 2012.

Dunja Novaković: Vidimo se na suđenju

LICA:
Mia (16, crne kose sa drečavo crvenim pramenovima, u mini kožnoj suknji i šarenoj iscepanoj košulji i fluerescentno zelenim martinkama)
Anja (43, advokat, svedeno obučena u bež lanene pantalone i bluzu iste boje sa maramom oko vrata)
Policajac

Policijska stanica. Dva sata posle ponoći. Advokat pozvan po službenoj dužnosti dolazi u pratnji policajca. Idu niz hodnik.

Anja
(priča na telefon)
Hoćeš li mi više pročitati? Da, član tri. Proveri.
(čeka na odgovor; nastavlja)
Upravo. Član tri se odnosi na lica koja su u vreme izvršenja krivičnog dela navršila 14, a ne i 18 godina. Hvala.
(prekida vezu i ulazi u kancelariju sa policajcem; za stolom sedi okrivljena)

Anja
(obraća se policajcu)
Pročitali ste joj prava?
Policajac
Da. Zvali smo vas po službenoj dužnosti obzirom da je u pitanju mlađi maloletnik, a prema zakonu o krivičnom postupku
Anja
(prekida ga)
Ne morate mi citirati ZKP. Pa ja sam ta koja je završila prava, zar ne?
(policajac potvrdno klimne glavom)
Anja
Napustićete nas. Uzimam izjavu od okrivljene.
(policajac izlazi)
Anja
(pretura po papirima)
Gospođice... Knežević?
Mia
Kevo, ne seri!
Anja
Advokat Knežević! Da nastavimo. Sa navršenih 16 godina možete biti krivično gonjeni, odnosno mogu se izreći krivične sankcije i primeniti druge mere koje predviđa ovaj zakon.
(vadi diktafon i stavlja ga na sto)
Anja
Pravim zapisnik stoga mi recite gde ste bili pre izvršenja krivičnog dela.
Mia
Ajdeee! Zanima te gde sam bila pre jebene frke? Pa ovak'. U još većoj frci. I još jebenijoj. Matorci, znate.
Anja
Bićete zamoljeni da ne psujete. Ovo ulazi u zapisnik.
Mia
Ma serem ti se na zapisnik i na uređeni sistem. Šta? Ti možeš da psuješ ćala? A ja ne? Ma jebe mi se za sve, kapiraš?
Anja
Dosta!
Mia
A izvali se! Tebi je celi taj svet fuš. Sereš na sve i baš si kul.
Anja
Odgovarajte na postavljena pitanja! Gde ste bili u vreme izvršenja krivičnog dela?
Mia
Fensozev.
Anja
Fensozev?
Mia
Ahaaaam. Prilično kul zon. Ribe se lože na to.
Anja
U redu. Šta se dogodilo u fensozevu? Kakvo je to uopšte mesto?
Mia
Jebo te kevo, nemaš pojam. Kao što rekoh, kul zon, previše kul. To ti je ekipa, ljudi iz kraja. I sve je do jaja.
(zasmeje se)
Hej! Vidiš kako bacam rime!
Anja
Ekipa podrazumeva i druge okrivljene?
Mia
A kevo, u pičku materinu! Pa šta ti misliš ko sam ja? Drukara?
Anja
Ovo ničem ne vodi. Da skratim. Prema vama, kao maloletnom učiniocu krivičnog dela mogu se primeniti jedan ili više vaspitnih naloga za krivično delo za koje je propisana novčana kazna ili kazna zatvora do pet godina.
Mia
A kevo, znala sam ja da bi ti da me šutneš. A opušteno, čujem da je u zatvoru dobra klopa.
(kezi se)
Ej, a šta je s ćalom? Misim posle one frke. Znaš, kad si nas izbacila iz stana. Ti se javio?
(Anji zazvoni mobilni, isključi ga)
Hej! Pa to je možda bio ćale. A otkud znaš u kakvom je sranju zaglavio. Ej, kevo. Nasmeši se. Pa vi dobijate kintu za ovu akciju na terenu. A budimo realni, tebi se isplati kad nije sve redovno. Na terenu.
Anja
(odmahne glavom i otvori zakonik o krivičnom postupku)
Vaspitni nalozi su
Mia
(prekine je)
Vaspitni? A ti ćeš o vaspitanju. Ko o čemu, kurva o poštenju.
Anja
Mia, zašto ovo radiš?
Mia
A ne, Mia, ne, okrivljena. Pa pazi ovako. Ćale krade od države. Ti kradeš od ćala. A ja, obzirom da ne mogu od tebe, kradem od drugih.
Anja
Falsifikovali ste novac.
Mia
Mhhhm. Između ostalog. A tu su i neke sitne krađe, žickanje, kad god mi uskratiš kintu. A jebi ga kevo. Dovijam se na razne načine.
Anja
(nagne se preko stola)
Dovijaš se? To ti i fensozev radite? Dovijate se! Falsifikovali ste novac. Demolirali hotelsku sobu. Porazbijali izloge. Napali starija lica. Je l to dovijanje?
Mia
Pardon. Ekipa i ja. Iz fensozeva. Da. To radimo.
Anja
Mia, šta sam uradila? Gde sam pogrešila?
Mia
Pogrešila?
(zamisli se)
Grešiti. Greške. Greške zapravo ne postoje. Mi ne postojimo. Ja sam Neo. A ovo je Matriks.
(smeje se)
Anja
(ustaje od stola)
Hajde. Vodim te kući.
Mia
A, ne.
Anja
Šta bi to trebalo da znači?
Mia
Vidimo se na suđenju.



                                       

Нема коментара:

Постави коментар


Časopis za umetnost i društvena pitanja