субота, 4. децембар 2010.

Branko Baćović: Himalajska dijeta

Patite od viška kilograma, celulita, slabe koordinacije, nedostatka adrenalina? Ne krećete se dovoljno? Život vam je dosadan, jednoličan, ne možete da se koncentrišete, ne znate kako da izbacite višak negativne energije?
Ako na sva ova pitanja imate potvrdan odgovor, onda ste na pravom mestu. Ovo je otkrovenje 21. veka. Hiljadama godina ljudi su čeznuli za ovim znanjem i evo sada u ovom veku napredka i tehnologije smo konačno došli i do trenutka kada vam možemo predstaviti revolucionaran proizvod, plod udruživanja (sinergije) duhovnog razvoja istoka i tehničkog znanja zapada. Gospođe i gospodo upoznaćemo vas sa Himalajskom dijetom. Meni je to znanje preneo jedan monah sa Himalaja i rekao mi da moram da ga raširim po zapadnom svetu. Ono naprosto ne sme da ostane zatvoreno na nekom vrhu najhladnijih i najviših planina. Izuzetna mi je čast da vam predstavim naš produkt koji širi horizonte, približava vas nebu, stapa sa suncem, zbližava sa kišom, jednom rečju povezuje vas sa prirodom! Drage sestre i draga braćo, predstavljam vam vrata u bolji život, prolaz do zvezda, vezu između neba i zemlje, prozor u potpuno novi svet. Da, da, dobro ste čuli. Sve to je skriveno u našem revolucionarnom ekološkom proizvodu koji se zove - k r o v n i p r o z o r!
Dakle, sve što vam treba u životu je njegovo veličanstvo krovni prozor. Kada pročitate naš članak do kraja, bićete toliko oduševljeni da ćete poželeti da ga ugradite svuda: na šator, na auto, na štalu, na autobus, na bolnicu, na rehabilitacioni centar, na fitnes klub, na poljski WC-e, jednom rečju na sve, čak i na vaš kišobran. Ne verujete!? Ni ja nisam verovao dok nisam nabavio jedan. I šta je posle bilo. Nabavio sam još devet, tako da sada imam deset uništavača dosade, deset razloga da moram da ustajem ranije svako jutro i da se bavim sportskim aktivnostima. Deset malih kapelica ispod kojih dolazim svako jutro, svako podne i svako veče da se molim i pitam šta mi je sve ovo trebalo. Šta sam ja Bogu zgrešio da me je ovako kaznio. Ali sa druge strane mi i pomaže. Sve što je ovde zapisano je zaista tako.
Kilograme sam počeo da skidam istog momenta kada sam ih nabavio. Ako je sunce moraš da spuštaš roletne, ako je kiša moraš da ih zatvaraš, ako je hladno, zalede se pa, moraš da ih odmrzavaš fenom, ako se zarose moraš da ih brišeš krpom, kada ih posere golub moraš da ih čistiš. Neopisiva zabava.
Pored toga mi se i koordinacija veoma popravila. Svaki dan, (prevashodno zimi) hvatam ravnotežu (ekvilibriram) na merdevinama probajući da očistim od vlage, snega, leda sve drvene delove da ne bi potpuno pocrneli i istruleli, sve metalne da ne bi zarđali i raspali se, i pamučne da se ne bi usmrdeli od memle i buđi. Osećam se kao Hudini* dok visim na merdevinama i izvodim raznorazne trikove.
Pre mi je falilo malo uzbuđenja u životu. Danas, dok gledam da ostanem živ i vratim se sa Himalaja odnosno sa ovih merdevina u jednom komadu, dok gledam svet sa visine i probam da dosegnem oblake, osećam mnogo snažnije činjenicu da sam živ i da sam u potpunom dodiru sa prirodom.
Pre se nisam dovoljno kretao. Od kada sam nabavio najbolje krovne prozore na svetu u najboljoj sam mogućoj kondiciji. Da sam uzeo dvadeset prozora mogao bih da se prijavim na maraton. Svet bi dobio novog Abebe-a*! Gore dole, gore dole. Ljudi moji, pa to je milina. I proizvođači merdevina su zadovoljni. Izlizao sam ih troje do danas.
Pre mi je bilo dosadno. Sada, na primer kada pada kiša, mislim da mi celo kulturno umetničko društvo iz Južne Afrike gostuje na krovu. Dum, dum, dum dum! Kada je sunce, osećam se kao u staklenoj bašti renomirane botaničke bašte. Kada je zima, poželim da sam eskim, pošto pretpostavljam da oni vide kroz sneg.
Pre nisam mogao da se koncentriše. A sada, sada mi to polazi za rukom kao od šale, inače rizikujem da padnem i da slomim vrat. Svaki pokret treba dobro da promislim, da izračunam inače – cap, bum, tres! Potpuna koncentracija mi treba dok izvodim trikove: levom rukom otvoram prozor (koji je zimi mnogo teži zbog snega na njemu) i glavom ga držim da mi ne padne na ruku ali tako da ga ne slomim, dok desnom rukom vadim krpu iz džepa i brišem npr. vlagu, sneg ili buđ. Sve vreme kičma mi je savijena kao u stonoge, dupe mi je crveno kao u majmuna i boli me od ovih palica na vrhu merdevina. Tako svaki dan razvijam koncentarciju da ne bih završio u bolnici slomljena vrata i duha.
Naš sjajni proizvod je čak i više od antistresa i isterivača negativne energije, više od balon ili jastuka koji vam psihijatar predlaže da udarate umesto omražene osobe. Naš proizvod, verovali ili ne, podstiče i kreativnost. Sa njim dobijate sveže ideje za nove psovke i sa tim novi ventil gde možete da se oslobodite napetosti.
Pogledajte samo šta su nam poslali zadovolji kupci i šta su rekli za naš proizvod.
 Tijamajku staklenu

 Jbmte drvenog

 Nbmna roletne

 Posrmtna kišu, sneg, sunce i ostale radosti kao i na vaš prozor.
Dakle, ako se do sada niste odlučili, sada je taj trenutak. Kupite ih i imaćete zabezanciju do kraja života. Sve što vas deli od boljeg života je to da nas pozovete i mi ćemo doći da vam ugradimo najbolje krovne prozore na svetu. Cena, prava sitnica. Garancija, čak i više od 15 minuta!
Vaš zastupnik za najbolje krovne prozore na svetu.
Bljakh Ajljhakah

---

*Hari Hudini (1874 - 1926) najveći mađioničar u istoriji
*Abebe Bikila (1932—1973) je etiopski atletičar. Dvostruki olimpijski pobednik u maratonu (Rim, 1960 / Tokio, 1964)
Tekst: Branko Baćović
Crtež: Danijel Trstenjak


O autoru: Branko Baćović živi u Sloveniji od 1992. g. Pesnik, fotograf, glumac, muzičar, art direktor u agenciji Informa Echo. (www.informa-echo.si)
Do sada je objavio četiri višejezične zbirke pesama. U prve dve knjige se kao gostujući pesnik pojavljuje Dejvid Holer (David Holler).
Objavljivao je u Paralelama, Šolskim razgledima, Mostovima, Besedi, ReFoto-u. Izlagao je na 18 samostalnih i tri kolektivne izložbe fotografija i psihofotografika, nastupao je na mnogobrojnim samostalnim i grupnim večerima poezije u Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Holandiji.
U periodu od 1987. do 1991. g. je bio član grupe Oktobar 1864 iz Beograda. Kao član pozorišta Paradoks nastupao je u predstavi „Naslednik” u periodu između 2005. i 2010. godine.
O kvalitetu njegovih zbirki svedoči specijalna nagrada za knjigu „Trans-formation 03” dobijena na Festival of Ideas u Novom Sadu 2003. godine kao i pozitivna ocena njegove prve zbirke od strane Noama Čomskog (Noam Chomsky), lingviste. 2009. godine je dobio priznanje, na konkursku „Banatsko pero“, za kratku priču „Zašto pišem pesme?“.

Нема коментара:

Постави коментар


Časopis za umetnost i društvena pitanja